Durant la setaman hem seguit fent feina amb la pregunta de què mengen els peixos. En aquesta entrada hem fet una petit recull de feines i moments que hem anat vivint a l'escola que ens ajuden a definir la resposta a la nostra pregunta.
Ja havíem començat a xerrar de que podríem demanar ajuda a na Manuela o als papà i mamàs, així el que hem fet ha estat elaborar una llista de totes aquelles persones a les que podríem consultar.
Així vàrem decidir que demanaríem ajuda als germans i germanes grans que tenim a l'escola i a la resta de classes on hi hagués nins grans, ja que ells saben moltes coses i ens podrien ajudar.
Per això hem elaborat, entre tots, diferents cartells acordant el que havíem de dir quan anàssim per les altres classes i poder-los penjar perquè s'enrecordin.
ALGUNS DELS CARTELLS INFORMATIUS QUE VÀREM PREPARAR:
I com que anàvem a les diferents classes ens havíem de preparar per explicar-lis els nostres cartells i que ens entenguessin molt bé per poder ajudar-nos. Per això vàrem repartir-nos que havia de dir cada un i varem fer una prova per tenir ben clar com ho diríem. Al següent vídeo ho podreu veure.
Dit i fet! Com podeu veure a les fotos vàrem anar a totes les classes des de 1r a 6è (malgrat ens falten les fotos de 4t) i a tots els hi explicàrem els nostres cartells, donant especial importància a la nostra pregunta de què mengen els peixos?
A la classe de 3r vàrem poder gravar un vídeo de la nostra explicació i de com compartírem una estoneta amb ells. Aquí podreu veure als infants de 4 anys fent l'explicació dels nostres cartells.
Ja un altre dia revisàrem la informació que ens havia donat na Gloria de Marineland i com hi ha peixos que mengen carn i altres que mengen algues i altres plantes de la mar. a la classe teníem un mapa conceptual d'aquesta informació i nosaltres vàrem poder ampliar-lo i aclarir conceptes amb algunes fotos que vàrem fer a Marineland i el que allà vàrem veure i aprendre.
El mateix dia que vàrem fer el mapa unes hores més tard va venir en Sergio de 2n amb un full ple d'informació que donava a la nostra pregunta. Xerrava dels taurons i altres peixos que són carnívors, dels herbívors, de com tenen les dents uns i altres o de les diferents mides que tenen els peixos, entre d'altres coses interessants. La informació que ens va dur ens va permetre canviar algunes de les fotos que havíem col·locat i reestructurar el nostre mapa conceptual.
A més ens va dur un pot buit de menjar per peixos que podíem quedar-nos a la classe el temps que necessitassim. el vàrem olorar i estiguèrem xerrant de com és aquest menjar i dels peixos que hi havia al pot.
Aquí estam tots amb en Sergio.
I així vàrem deixar el mapa conceptual després de la informació que ens va donar.
Durant la setmana també hem acabat de treballar aspectes relacionats amb la visita al camp d'aprenentatge de Son Ferriol. Un d'aquests va ser escriure els noms d'alguns animals que vàrem veure i després de triar les fotos mentre les miràvem tots junts a la classe.
ALGUNES FEINES:
Una altra va ser la que fèrem a artística, ja que al camp d'aprenentatge recollirem garroves i pals i els teniem a la classe perquè pensàvem que podíem fer alguna cosa a artística, així que, després de compartir les nostres idees, cada un va començar a construir amb fils, elàstics, pals i garroves, fent avions, cases... i així ens quedàren uns mòvils molt creatius i originals per decorar la nostra aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada