dimarts, 24 de juny del 2014

Setmana del 5 al 9 de maig


Aquesta setmana la vam començar preparant els papers i la informació que hem de dir del què hem aprés amb el nostre projecte “Com s’encén el foc?”, per als infants de les classes de 1r i 2n. Vam fer un petit recordatori del que volíem explicar, i els infants dividits en dos grups van anar, un grup el dimecres i l’altre el divendres, a explicar-ho tot i fer els experiments de l’espelma i les lupes.  Els nins i nines de les classes de 1r i 2n ens van escoltar molt atents i els hi va agradar molt els experiments que els hi vam explicar.  Vam sortir ben contents!!!


Una altra activitat que vam fer va ser la de la sorpresa.  Vam anar ficant la mà dins la bossa per tal d’endevinar que hi havia dins, i mentre tocàvem anàvem fent hipòtesis del que ens pareixia que havia.  Van sortir diferents coses com per exemple, si era un trofeu, una pedra dura, una estàtua, una pedra amb una forma...  En el final ho vam descobrir: una figureta amb forma de buda.


Qualsevol moment és bo per treballar l’escriptura i aprofitam diferents ocasions per fer-ho, com per exemple, escrivint paraules relacionades amb el projecte que estam treballant, escriure quin dia de la setmana és avui i el mes en el que estam, entre d’altres... 


A la sessió d’artística d’aquesta setmana vam acabar amb la feineta del tren de la làmina de filosofia que havíem començat.  Vam recordar qui hi havia en el tren, cap a on pensàvem que podia anar, que vèiem i vam sortir respostes com que el tren arriba a l’estació per agafar gent, que dins el tren hi ha dues persones que condueixen, que hi ha llums encesos perquè era de nit...  Després vam aferrar-lo a un paper i el vam pintar, com podeu veure a les imatges...



 Aprofitam els desdoblaments per treballar en petit grup les matemàtiques.  Mentre un grup va a la sala d’ordinadors, l’altre se’n va amb na Catilena, i els dos juguen amb jocs que ens agraden i que alhora treballen conceptes matemàtics com poden ser: fer seriacions d’elements, comptar nombres, fer aparellaments, etc.  Hi ha jocs que són més fàcils i d’altres que són un poc més complicats, però cada infant va en el seu ritme i va provant poc a poc, segons les seves capacitats. 








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada