diumenge, 16 de febrer del 2014

Setmana del 10 al 14 de febrer

Seguint donant resposta a la nostra pregunta del projecte, seguim rebent informació de les famílies i ja en bon dilluns tenim, entre contes, llibres i papers escrits fins a set nins i nines que han duit a la classe alguna informació.
Una d'elles és un llibre que se titula "Roig" i té diferents poemes de coses de color vermell, entre d'altres el foc, els volcans, un fènix, etc. Ho hem estat fullejant i hem llegit i fent diferents activitats de memòria i escriptura; ha resultat ser ineteressant i un poc diferent per seguir amb les possibilitats de la nostra recerca de respostes.

Durant la setamana també va venir a la classe en Samir, el papà d'en Mar, per fer diferents experiments amb foc.
Ens va ensenyar que podem fer foc i cremar un paper amb una lupa (o altre tipus de vidre) i amb el Sol, vàrem comprovar que si una flama no té aire s'apaga ja que el foc necessita aire per seguir cremant i a més va fer un dibuix amb el fum que sortia d'una espelma!!!
Per fer tot això vàrem estar a la classe i al pati, ja que anava millor per l'experiment amb la lupa i el paper. Després en Samir ens va regalar el dibuix que va fer amb el fum i poguèrem fer fotocòpies a les que a més de posar-lis el nostre nom vàrem escriure Samir, Mar i fum.

MOLTES GRÀCIES SAMIR!!!

Una altra de les activitats que hem fet aquesta setmana ha estat en JOANET RECICLES, és una activitat d'EMAYA que està relacionada amb el reciclatge.
Ha resultat ser una activitat que ha engrescat molt als infants i tots ho hem passat molt bé, malgrat els conceptes que treballavem són més complicats i han quedat una mica difusos seguirem treballant-los a la classe i potenciant i conscienciant la importància del reciclatge a les nostres vides i la del planeta.

A la classe de música seguim treballant amb na Carol amb els animals de ploma. Continuant amb la cançó del gall i la gallina, entre d'altres, hem treballat la pulsació.

Aprofitam aquesta entrada per mostrar-vos dues fotos del moment de berenar a la classe. Sempre proritzam el projectes, la música, l'artísca o altres programes de l'escola per incloure a les entrades del bloc de la classe, així que aquí teniu una cosa un poc diferent que mostra als infants a un moment tan quotidià com el berenar diari al que treballam hàbits i rutines a les que dedicam gran quantitat de temps i que a poc a poc anam assolint.

Una altra de les famílies que ens va dur informació va ser la de na Soraya, que ens va facilitar un llistat de possibiltats amb les que podíem encendre foc i la vàrem convidar a la classe a que ens ensenyàs com ho podíem fer.
Així na Paqui, que també va ser alumna de l'escola i de na Cati, ens va presentar quatre combustibles nous, que varen ser l'esperit, l'oli, el gas i el paper, a més de la fusta que ja la teníem present.
Va ser molt interessant veure amb els nostres propis ulls com encenia i apagava el foc, com s'anaven consumint les flames a mesura que el combustible s'extingia o poder ensumar l'olor que feien.


MOLTES GRÀCIES PAQUI!!!

dissabte, 15 de febrer del 2014

Setmana del 3 al 7 de febrer

Com cada setmana hem començat fent feina amb la nostra pregunta: S'ENCÉN EL FOC?
Hem estat repassant la informació que ja teníem gràcies a n'Ona i en Mar, recordant que per encendre foc necessitam aire i un combustible, per això hem fet un mapa conceptual al que a més d'aquesta informació hem començat a fer un llistat de diferents combustibles. De moment en tenim 3, que són la fusta, el fóstor dels mistos i la benzina.
Seguirem treballant amb les informacions que ens han començat a arribar de diferents famílies i convidarem als papàs i mamàs perquè ens la vagin explicant.

ALGUNS MAPES DELS INFANTS:

Com que encara no ens han arribant gaire informacions de casa, hem tornat a fer una nota per a les famílies perquè ens facin arribar més informació i poguem anar avançant amb la resposta o respostes a la nostra pregunta.
Aquí estan els infants confeccionant la nota que ha arribat a casa.

A música estam treballant amb animals de ploma des de diferents cançons, personatges i dances. Una d'aquestes cançons és "EL GALL I LA GALLINA" i aquí podem veure a na Irene amb na Kaba i n'Ezekiel amb en Mani representant amb titelles de pal mentre la resta de la classe estam cantant la cançó.

Per seguir amb el treball que feim a música amb les cançons, tenim un cançoner a la biblioteca de l'aula al que els infants tenen accés a molts i diferents moments del dia. Les cançons i partitures són les mateixes que teniu les famílies al cançoner que un infant se'n duu a casa cada setmana.

I per acabar aquesta entrada setmanal, penjam unes fotos de la sessió de psico. A més dels materials habituals vàrem tenir capses de cartró per jugar de les que els infants varen gaudir molt.

diumenge, 9 de febrer del 2014

Setmana del 27 al 31 de gener

El projecte de "com s'encèn el foc" va avançant i anam resolent la pregunta. Una de les coses que els infants trobaven important fer era anar als ordenadors a cercar informació a internet i així ho vàrem fer.
Prèviament vàrem xerrar de què havíem de cercar i com fer-ho, a més de recordar o ensenyar com s'encèn l'odinador i el funcionament del teclat i el ratolí.

Aquesta setmana a artística hem pintat fruites amb cera blanca damunt cartolina negra, per després enganxar pells de taronges i mandarines que hem anat guardant dels dies que en teníem per berenar.
Hem xerrat de la nostra fruita preferida i hem ensatat un tema molt interessant per seguir treballant a la classe i al taller de llenguatge.

Seguint amb la feina del projecte, destacar que en Mar i n'Ona varen cercar informació a casa i ens dugueren un full explicant-nos que per encendre el foc necessitam aire i un combustible. Hem estat xerrant d'això i experimentant-ho, a més de deixar aquest tema pendent per reprendre-ho a altres sessions.
MOLTES GRÀCIES A EN MAR, N'ONA I ELS SEUS PAPÀS, SAMIR I ROSA, PER AQUESTA INFORMACIÓ TAN VALUOSA!!!

La classe de música ha estat molt interessant , hem cantat el gall i la gallina, escoltat una nova cançó portuguesa i treballar amb ella i algunes coses més.
Avui penjam tres minutets de la classe perquè pogueu veure com anam passant d'una cosa a l'altra, com acomodam els aprenentatges a estructures assolides i com és la dinàmica en la que treballam.

Un moment molt especial d'aquesta setmana va ser quan na Cati va dur una vareta màgica a la classe i un dels contes de llops, que anam contant cada setmana, va passar de ser un conte gran a un altre més petit.
La màgia ens va deixar impressionats i molt emocionats, així que aquí teniu aquest video per reviure-lo tantes vegades com volgueu.

A més, com cada setmana, el divendres hem anat a psico i una de les coses que hem fet durant la sessió ha estat representar amb construccions.
Els infants poden triar venir a aquest espai (a les sessions que treiem aquest material) i crear i representar individualment o en grup. Aquí teniu als infants construint i algunes de les seves creacions.

dimecres, 29 de gener del 2014

Setmana del 21 al 24 de gener

La setmana, malgrat hagi estat més curta ha resultat ser molt profitosa i hem pogut fer moltes i diferents feines i converses.
El primer vídeo d'aquesta entrada és d'un moment del dia que estam a la classe jugant i treballant per racons. Podreu veure que no tots fan les mateixes activitats, és perquè en aquest moment cada un podia triar que fer amb els diferente materials que tenim a la classe.

A la sessió d'artística, com que havíem torrat pel berenar de la festa de Sant Antoni, vàrem dibiuxar i pintar amb carbó.
El tema dels dimonis encara ho tenim molt present i els infants ho relacionen molt amb el carbó i amb el foc, per això està donant molta vida a la nova pregunta que estam investigant: com s'encèn el foc?
La sessió va agradar molt al infants, malgrat alguns no acabaven de veure molt clar amb "pedres negres" ni massa convençuts de que haguessim de pintar amb carbó i no amb colors.

ALGUNES PRODUCCIONS

A la sessió de música d'aquesta setmana hem repassat el cançoner. A partir de la propera setmana l'anirem duent a casa per compartir les cançons amb les famílies, ja ho veureu i podreu gaudir-ho junts.
Al vídeo, com que seguim molt engrescats amb Sant Antoni, estam recordant una part de la cançó que aprenguèrem per la festa.


A més aquesta setmana a estat carregada de celebracions. El dijous celebràrem l'aniversari d'en Joel amb un pastís enorme amb la J feta amb bolletes de sucre per decorar-lo. La veritat és que ens posàrem les botes!!!
Als vídeos podreu veure com ens preparam per cantar, cantam, bufam, primer en Joel i després tots junts... al manco els que arriben a temps i que ho passam realment bé.
MOLTS D'ANYS JOEL!!!


I l'altre aniversari de la setmana va ser el d'en Dani. Els anys van passant i ens anam fent més grans... i esperam que també anem millorant un poquet.
Ens vàrem tornar a posar les botes i gaudírem de compartir un aniversari més. A més na Gabriela ens va poder acompanyar una estona i va sortir a la foto!!! Passa moltes hores amb nosaltres i surt poquet al bloc perquè normalment està darrera la càmera, però té un lloc important a la feina de l'aula.
MOLTS D'ANYS DANI!!!

Per acabar, no podíem oblidar seguir posant informació del projecte que hem començat. El divendres vàrem fer una sessió un poquet difícil però necessaria per prendre consciència del procés que estam fent.
Varem anar recordant tot el que hem fet fins ara, numerant cada una de les passes o sessions i xerrarem i acordàrem què podíem fer ara per seguir investigant i donar resposta a la pregunta de: com s'encèn el foc?

dilluns, 27 de gener del 2014

Setmana del 13 al 17 de gener

La setmana va començar repassant els temes que ens interessava estudiar i investigar i cercant preguntes en referència a aquests.

A mida que presentàvem les fotografies els infants parlaven de cada una d’elles. Intentavem que elaborassin preguntes, però resultava difícil, ja que no diferencien afirmacions de preguntes. Així mateix en sortiren dues de manera espontània: 

- Com s’ encén el foc ? 
- Què hi ha dins els ous? 
I posteriorment: què és això referit als anells de Saturn.

Sobre altres temes que varen sorgir, com els cotxes, quedarem en dur-ne per jugar. O sobre l'espantaocells, que acordàrem construir-ne un per l’hort , ja que el que tenim està pintat. 

Els mestres feim veure que per investigarhi  ha d’haver una pregunta, per tant queden com a projectes aquells tres que tenen preguntes.

El criteri per triar l’ordre ha estat: començarem per com s’encén el foc perquè venen les festes de Sant Antoni. Desprès què hi ha dins els ous i en darrer lloc què és això referit als anells de Saturn.

Un altra estona de la setmana estiguèrem treballant escrivint FOC i DIMONI sense tenir el model de les paraules. Així cada un amb la seva pissarra anava escrivint i ens mostrava o demanava com ho feia, quina lletra havia d'escriure o si aquella lletra o aquella altra "tocava" escriure-la.
Aquí teniu unes fotos del momet de la feina.

 I seguint amb el grapat d'activitats que hem fet aprofitant la festivitat de Sant Antoni, a la sessió d'artística prepararem les nostres màscares de dimoni. Dibuixant cada un la seva, retallant-la (amb un poquet d'ajuda) i pintant-la amb pintura mesclada amb sucre perquè quedàs més brillant.

I va arribar el divendres i celebràrem Sant Antoni... màscares, berenar de torrada, sonadors, tallers, balladors i un grapat d'activitats i de moments emocionants als que tinguerem por, vàrem riure i, en resum, compartírem amb tota l'escola una festa molt divertida i engrescadora.

dilluns, 20 de gener del 2014

Setmana del 8 al 10 de gener

Ja fa dies que vàrem tornar a començar i el segon trimestre està en marxa, així que avui començam amb la primera entrada del bloc després de Nadal, ja que les circumstàncies han fet que no poguem iniciar el penjar entrades fins ara.
 
El primer que vàrem fer quan arribàrem a la classe va ser trobar-nos una gran sorpresa, havien vengut els Reis a la classe!!!!
Nosaltres havíem escrit la carta i ells ens respongueren deixant-nos una pila de regals. Així els vàrem organitzar per obrir-los, ho fèrem i começàrem a jugar amb ells.
Basta fer una ullada a les fotos per veure l'emoció que ens generà poder fer tot això.

¿Què farem ara?
A més de seguir amb algunes feines que ja tenim començades, hem estat parlant dels nostres interessos i de quines són les nostres preguntes.
Tenim moltes idees i les hem plasmades a la pissarra per poder seguint fent feina i plantejar les preguntes que ens serviran per iniciar la nostra propera investigació.

Aprofitatnt el paper dels regals dels Reis de l'Orient a la sessió d'artistica hem fet les nostres creacions. Hem conversat i cada infant ha plasmat el que ha volgut, després de retallar cada un els nostres propis bocins de paper.
Al vídeo podreu veure una estoneta del treball que hem estat fent.

A música, per començar a preparar la celebració de Sant Antoni hem estat practicant el ball d'una jota, de la mateixa manera que ballen uns dimonis a un vídeo que ens ha posat na Carol al que surten dos ballant amb uns pals ben grans. Aquí teniu una estoneta de quan apreníem el ball.

Avui tenim un altre vídeo del començament d'una sessió de psico, el moment de tomar la torre. Per què ho feim? 
Ido començam així perquè els infants se trobin un espai estructurat i amb la destrucció de la torre puguin desestructurar-lo, arribant simbòlicamental desig de separar-se i de ser un mateix, d'apartar els obstacles que impedeixen complir els objectius que es proposen i ajuden a afiançar la seva identitat, la capacitat de decidir i de triar.
Aquí teniu uns minuts de l'inici de la sessió.

dilluns, 6 de gener del 2014

Setmana del 16 al 20 de desembre

La darrera setmana del primer trimestre va ser molt intensa i vàrem dedicar molt de temps a assatjar l'actuació de la festa amb les famílies, de la que podeu llegir més al bloc de l'escola.

Però a més fèrem moltes altres coses de les que feim, ara un petit resum amb imatges.

Al començament de la setmana preparàrem les portades del quadern dels nostre projecte "què mengen els peixos". La feina va ser molt engrescadora i els infants varen gaudir de l'elaboració i dels resultats de la seva feina.

A la sessió d'artística experimentàrem amb gel i parlarem de la neu, ja que vàrem elaborar ninots de neu amb plastelina.
Per què ninots de neu? A la reunió de delegats una de les propostes que se'ns va plantejar va ser que cada classe fes un ninot de neu, així nosaltres ho vàrem fer amb plastilina i ens ho poguèrem endur a casa.

Durant la setmana també gaudírem de diferents jocs al pati.
A una altra entrada ja vàrem penjar un vídeo del joc que s'organitzen i vuien els infants durant el temps de pati, així ara tenim un altra petita gravació d'una d'aquestes estones.

També vàrem escriure la carta als Reis de l'Orient, així entre tots ens posàrem d'acord i redactàrem el que els hi volíem demanar per a la classe.

La setmana va acabar revisant tot el que hem treballat durant el projecte al quadern que ens enduim a casa per informar i compartir amb les famílies la nostra feina i una petita part de la vida de l'aula.
Quan repartírem els quadern no poguèrem esperar a revisar-los i compartir amb els companys tot el que hi havia... aquí ho podreu veure.