dimecres, 27 de novembre del 2013

Setmana del 18 al 22 de novembre

La setmana va començar reprenent el projecte de què mengen els peixos. Com que ja sabíem que n'hi ha que són herbívors i d'altres que són carnívors, vàrem poder comprovar amb diferents aliments que podrien menjar uns i altres, així com experimentar tocant, olorant o tastant diferents aliments. Tant a les fotos com al vídeo podreu veure que a uns ens va agradar més i a altres manco tocar i ensumar peixos o vedures, però tots vàrem poder gaudir de descobrir textures i olors.


Durant la setmana també anam fent diferents activitats que ens proposen els infants. Així quan feiem una feina amb retoladors varen tenir la idea de que amb ells se podien fer lletres i un altre moment així ho vàrem fer.
I és que les lletres ens envolten i tenim molt d'interés per trobar-les, reconeixer-les i també crear-les, ja sigui amb el llapis a un paper, a la pissarra o amb les possibilitats que ens donen diferents material, com ara els retoladors.

Hem anat presentant a altres entrades algunes sessions d'artística, ja sigui amb diferents fotos dels infants fent feina i creant o amb algunes de les produccions que fan.
A aquesta tenim dos petits vídeos on podreu veure com feiem feina per parelles, creant amb les garroves i els pals que agafàrem del camp d'aprenentatge de Son Ferriol afegint-hi altres materials.

I quan acababem el dia, n'Unai que duia molts de dies sense venir a l'escola perquè estava malalt va venir amb el seu papà a informar-nos de havien estat malalts, però que ja començava a estar més bé i aviat tornarà a la classe amb nosaltres.





I ja per acabar, un petit recull de fotos del racó que hem començat a montar del projecte que ens està duent a investigar què mengen els peixos, on a més de totes les informacions que tenim i ens van duent, hem acordat que hem de posar dos peixos de colors i un llibre de peixos.
Ja us anirem mostrant com ens va quedant

dijous, 21 de novembre del 2013

Setmana de l'11 al 15 de novembre

Durant la setaman hem seguit fent feina amb la pregunta de què mengen els peixos. En aquesta entrada hem fet una petit recull de feines i moments que hem anat vivint a l'escola que ens ajuden a definir la resposta a la nostra pregunta.

Ja havíem començat a xerrar de que podríem demanar ajuda a na Manuela o als papà i mamàs, així el que hem fet ha estat elaborar una llista de totes aquelles persones a les que podríem consultar.

Així vàrem decidir que demanaríem ajuda als germans i germanes grans que tenim a l'escola i a la resta de classes on hi hagués nins grans, ja que ells saben moltes coses i ens podrien ajudar.
Per això hem elaborat, entre tots, diferents cartells acordant el que havíem de dir quan anàssim per les altres classes i poder-los penjar perquè s'enrecordin.


ALGUNS DELS CARTELLS INFORMATIUS QUE VÀREM PREPARAR:

I com que anàvem a les diferents classes ens havíem de preparar per explicar-lis els nostres cartells i que ens entenguessin molt bé per poder ajudar-nos. Per això vàrem repartir-nos que havia de dir cada un i varem fer una prova per tenir ben clar com ho diríem. Al següent vídeo ho podreu veure.


Dit i fet! Com podeu veure a les fotos vàrem anar a totes les classes des de 1r a 6è (malgrat ens falten les fotos de 4t) i a tots els hi explicàrem els nostres cartells, donant especial importància a la nostra pregunta de què mengen els peixos?


A la classe de 3r vàrem poder gravar un vídeo de la nostra explicació i de com compartírem una estoneta amb ells. Aquí podreu veure als infants de 4 anys fent l'explicació dels nostres cartells.


Ja un altre dia revisàrem la informació que ens havia donat na Gloria de Marineland i com hi ha peixos que mengen carn i altres que mengen algues i altres plantes de la mar. a la classe teníem un mapa conceptual d'aquesta informació i nosaltres vàrem poder ampliar-lo i aclarir conceptes amb algunes fotos que vàrem fer a Marineland i el que allà vàrem veure i aprendre.


El mateix dia que vàrem fer el mapa unes hores més tard va venir en Sergio de 2n amb un full ple d'informació que donava a la nostra pregunta. Xerrava dels taurons i altres peixos que són carnívors, dels herbívors, de com tenen les dents uns i altres o de les diferents mides que tenen els peixos, entre d'altres coses interessants. La informació que ens va dur ens va permetre canviar algunes de les fotos que havíem col·locat i reestructurar el nostre mapa conceptual.
A més ens va dur un pot buit de menjar per peixos que podíem quedar-nos a la classe el temps que necessitassim. el vàrem olorar i estiguèrem xerrant de com és aquest menjar i dels peixos que hi havia al pot.

Aquí estam tots amb en Sergio.


I així vàrem deixar el mapa conceptual després de la informació que ens va donar.



Durant la setmana també hem acabat de treballar aspectes relacionats amb la visita al camp d'aprenentatge de Son Ferriol. Un d'aquests va ser escriure els noms d'alguns animals que vàrem veure i després de triar les fotos mentre les miràvem tots junts a la classe.


ALGUNES FEINES:

Una altra va ser la que fèrem a artística, ja que al camp d'aprenentatge recollirem garroves i pals i els teniem a la classe perquè pensàvem que podíem fer alguna cosa a artística, així que, després de compartir les nostres idees, cada un va començar a construir amb fils, elàstics, pals i garroves, fent avions, cases... i així ens quedàren uns mòvils molt creatius i originals per decorar la nostra aula.


dimarts, 12 de novembre del 2013

Setmana del 4 al 8 de novembre

La setmana passada va ser molt intensa i vàrem fer moltes feines i activitats.
Així el dilluns va començar amb una activitat del centre ocupacional ISLA, era un taller forestal amb el títol "SORPRESA! EL BOSC VE A L'ESCOLA". Així persones amb discapacitat amb l'ajuda d'una educadora apropen el bosc a l'escola a més de normalitzar la seva presencia pels infants.
L'activitat va funcionar molt bé i, a més de contar un conte d'animals del bosc on el protagonista era un mussol que perdia els seus mussolets, vàrem fer el joc de les sorpreses amb parts de pins i alzines i amb una pinya i plastilina fèrem un mussol per dur a ca nostra.

Ho vàrem passar molt bé ens va agradar molt. Gràcies als companys de MATER per fer-ho possible


A la classe hem anat fent moltes altres coses, malgrat és difícil captar els moments fent fotos perquè tots estam engrescats amb la feina. Encara que aquí en tenim unes quantes fent grafies de números en terra, fent serps de plastilina, jugant amb encaixables i na Marta contant un conte a la classe d'anglès.


També hem fet una sortida al camp d'aprenentatge de Son Ferriol per fer una activitat d'animals. Així hem pogut donar garroves a un cavall, un ase i una somera; donar menjar a ànecs, gallines, someres, cabres, ovelles o porcs; agafar pollets, trobar conills, perseguir les ovelles, tocar la panxa d'una cabra embarassada i algunes coses més.
La veritat és que és un espai privilegiat ja que poder estar amb els animals, agafar-los, donar-lis menjar, jugar amb ells o agafar-los no se pot fer a molts de llocs. Com podeu veure a les fotos i als vídeos els infants ho han gaudit.






Com ja sabieu per altres entrades estam confeccionant un horari per a la classe, ja hem començat a posar algunes coses, malgrat encara ens maquen d'altres que haurem d'anar fixant-nos i decidint com ho posam. Quan volgueu estau convidats a veure-ho a la classe.


I per acabar un joc molt divertit com podreu veure al vídeo. A música estam treballant el so i el silenci, ente altres activitats na Carol ens va donar una capsa que quan estava oberta havíem de fer so i quan la tancavem silenci. Al vídeo podreu veure com na Kaba va obrint i tancant la capsa i la resta d'infants segueix la dinàmica que va marcant amb aquesta.


dilluns, 4 de novembre del 2013

Setmana del 28 al 31 d'octubre

A la fi va arribar el dia d'anar a Marineland que esperàvem amb tanta il·lusió. Vàrem passar un bon dia donant menjar als peixos, veient com i què mengen els taurons, amb l'espectacle dels lloros, les foques i els dofins, observant com són i com viuen allà les aus, serps, monees, tortugues...
La visita va valdre molt la pena i a més de passar-ho molt bé, va resultar molt interessant i ens va ajudar amb la nostra investigació sobre què mengen els peixos.


El dimecres podíem dur a l'escola diferents coses per reciclar ja que va venir un camió de reciclatge on podíem tirar moltes coses rompudes o que ja no feim servir, com piles, CDs, juguetes rompudes, bombetes, aparells electrònics, roba...
Alguns infants dugueren juguetes, piles o CDs i entre tots les deixàrem al camió allà on s'ha de  posar per reciclar-ho.


I aquesta setmana hem tengut un altre aniversari!!!!! 
En Mar ha fet 4 anys i ho hem celebrat tots junts bufant les espelmes i menjant unes galletes molt bones que ha duit per convidar-nos. A més ens ha regalat a cada un una xapa amb el nostre nom.

MOLTES GRÀCIES I MOLTS D'ANYS MAR!!!

La sessió d'artística ha estat molt creativa. Aprofitant la conversa sobre que vàrem aprendre a Marineland i que ens va emocionar, hem pintat amb guixos banyats i cotó i han sortit vertaderes obres d'art.
Els infants han gaudit molt de la sessió i de la tècnica que hem fet servir avui i han invertit molta dedicació a les seves produccions.


 ALGUNES PRODUCCIONS:

Ja per acabar penjam un vídeo de música on podem escoltar com cantam una de les cançons que aprenem amb na Carol i que tant ens agraden. Aquí teniu "Caragol treu banya"


dimecres, 30 d’octubre del 2013

Setmana del 21 al 25 d'octubre


Durant aquesta setmana hem seguit treballant i profunditzant amb els temes que ens ocupen: l'horari, els treballs amb els nostres noms que hem duit de casa, la investigació sobre què mengen els peixos...

Per aclarir les hipòtesis que hem anat fent sobre què pensam que mengen els peixos teníem una serie de possibilitats, aquestes eren: comprar peixos i fer un racó a la classe, veure la pel·lícula d'en Nemo, anar a la platja, amb vaixell per pescar, telefonar a Marineland perquè ens ho contin abans d'anar-hi la setmana vinent.
Com veis a les fotos hem seguit treballant tant en les investigacions i en com podem arribar a Marineland quan anem dilluns.


ALGUNS MAPES DE MARINELAND:
 
La vida a l'escola també ens ofereix moments als què podem triar a que volem jugar o què ens fa ganes fer, les opcions són variades i podem anar canviant d'espai amb diferents materials a la classe o al pati.


A més en Noah ha celebrat el seu aniversari, ara  ja té 4 anys.
Ho vàrem passar molt bé cantant-li moltes felicitats, mirant com bufava i bufant després tots junts. A més ens va convidar a pastís de xocolata després de berenar tots poguèrem menjar.

MOLTS D'ANYS NOAH!!!

Seguim treballant en confeccionar el nostre horari per l'aula i escrivint tots es dies de la setmana.


A la sessió d'artística hem pintat pedres amb témpera.
Un dia en Chris ens va dur una ben gran i ens la va mostrar, vàrem poder sopesar-la, la passarem i donàrem diferents idees de què podíem fer amb aquella pedra. La decisió què se va prendre va ser que la podíem pintar, i així va ser.
En Chris va pintar la seva pedra i cada nin i nina tenia una per pinat-la cada un com se volgués expressar i crear. La sessió va ser molt engrescadora i ho passarem molt bé!!!


I ja per acabar, és important saber que hem començat el taller d'audició i llenguatge amb n'Elena i ens ha contat un conte d'uns germans que toquen instruments i hem fet diferents audicions reconeixent els diferents sons de cada un.

dimecres, 23 d’octubre del 2013

Setmana de 14 al 18 d'octubre


És difícil captar l'essència de tot el que passa a l'escola, a més de poder fer fotos de tots els moments i situacions d'ensenyament-aprenentatge que se generen.
Així la intenció de les pinzellades que podem veure al bloc és poder apropar a la comunitat educativa el que anam fent a l'aula de 4 anys i oferir una petita mostra de diferents situacions de treball amb els diferents programes de l'escola.

Dit això, a la primera imatge podem veure que hem començat a treballar per projectes i, a la primera sessió vàrem recordar i relacionar el que treballàrem i investigàrem a 3 anys.
A properes sessions hem seguit treballant i ara estam investigant el que mengen els peixos. Ja veurem a on ens duen les respostes que cerquem a les nostres preguntes i la investigació de les hipòtesis que anam plantejant. 


També hem començat a escriure en grup i de manera individual els dies de la setmana per l'horari setmanal que explicàvem a l'entrada anterior.


Una altra de les coses que volíem per a la classe, que apuntàrem a la llista del primer dia d'escola, eren pintures per poder pintar i fer dibuixos.
Quan les hem vist a la classe ja teníem ganes de fer-les servir i hem decidit que necessitavem temps per dibuixar cada un el que volgués i així ho hem fet.



ALGUNES PRODUCCIONS:

Aquesta setmana a la sessió d'artística vàrem escoltar què ens deia la caragola, que els infants ens vàren demanar que la duguessim a la classe. La conversa va ser molt original i a tots en va meravellar poder escoltar una caragola tan gran i poder-la tenir a les mans.
 


I no podíem deixar de treballar la festa de les verges.
El divendres horabaixa l'AMIPA ens convidava a una bunyolada a les 19:00, per això i per donar a conìxer la festa i tradició als infants hem fet diferents activitats com: aprendre i cantar la cançó de les verges, conversar, treballar lectoescriptura, reconèixer imatges...


I per acababar destacar que hem començat les sessions de psico els divendres.


dimarts, 15 d’octubre del 2013

Setmana del 7 a l'11 d'octubre

La setmana va començar, tenint en compte que havíem deixat pendent feina per fer amb els nostre noms, recordant tots els llocs on volíem tenir-los i escrivint-los a targetes, a paper i fent diferents feines d'escriptura i de reconeixement del nom.
També vàrem col·locar allà on havíem decidit fotos amb el nom per saber on hem de deixar les motxilles o les feines, quina és la nostra cadira, la lletra amb la que comença el nostre nom o per saber els nins i les nines que han vengut a l'escola.


A alguns infants ja comencen a relacionar les lletres del seu nom amb la seva grafia convencional, altres ho saben copiar i la majoria començam a diferenciar lletres d'altres grafismes, així que podem dir que estam deixant enrere l'etapa indiferenciada del procés d'escriptura; seguint tots el nostre ritme i maduració individual, el qual respectam per una adquisició des de la seguretat. l'experimentació i la confiança en un mateix.


DE FET HEM COMENÇAT UN TREBALL AMB LA COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES PER TREBALLAR ELS NOSTRES NOMS I LA SEVA PROCEDÈNCIA.

NO OBLIDEU DUR LES FEINES A LA CLASSE!!!!


Durant la setmana també hem començat les sessions d'artística (pintant amb sucre i parlant quines són les coses dolces per cada un de nosaltres) i de música (amb la cançó de plou i fa Sol i tocant les claus).


ALGUNES PRODUCCIONS:


A més hem començat a confeccionar un horari setmanal per a la classe i hem decidit que hem d'escriure els dies, per això hem començat escrivint dies i anirem escrivint tots els dies de la setmana.


Amb aquestes i altres coses que hem treballat seguirem fent feina la setmana vinent.