dimecres, 29 de gener del 2014

Setmana del 21 al 24 de gener

La setmana, malgrat hagi estat més curta ha resultat ser molt profitosa i hem pogut fer moltes i diferents feines i converses.
El primer vídeo d'aquesta entrada és d'un moment del dia que estam a la classe jugant i treballant per racons. Podreu veure que no tots fan les mateixes activitats, és perquè en aquest moment cada un podia triar que fer amb els diferente materials que tenim a la classe.

A la sessió d'artística, com que havíem torrat pel berenar de la festa de Sant Antoni, vàrem dibiuxar i pintar amb carbó.
El tema dels dimonis encara ho tenim molt present i els infants ho relacionen molt amb el carbó i amb el foc, per això està donant molta vida a la nova pregunta que estam investigant: com s'encèn el foc?
La sessió va agradar molt al infants, malgrat alguns no acabaven de veure molt clar amb "pedres negres" ni massa convençuts de que haguessim de pintar amb carbó i no amb colors.

ALGUNES PRODUCCIONS

A la sessió de música d'aquesta setmana hem repassat el cançoner. A partir de la propera setmana l'anirem duent a casa per compartir les cançons amb les famílies, ja ho veureu i podreu gaudir-ho junts.
Al vídeo, com que seguim molt engrescats amb Sant Antoni, estam recordant una part de la cançó que aprenguèrem per la festa.


A més aquesta setmana a estat carregada de celebracions. El dijous celebràrem l'aniversari d'en Joel amb un pastís enorme amb la J feta amb bolletes de sucre per decorar-lo. La veritat és que ens posàrem les botes!!!
Als vídeos podreu veure com ens preparam per cantar, cantam, bufam, primer en Joel i després tots junts... al manco els que arriben a temps i que ho passam realment bé.
MOLTS D'ANYS JOEL!!!


I l'altre aniversari de la setmana va ser el d'en Dani. Els anys van passant i ens anam fent més grans... i esperam que també anem millorant un poquet.
Ens vàrem tornar a posar les botes i gaudírem de compartir un aniversari més. A més na Gabriela ens va poder acompanyar una estona i va sortir a la foto!!! Passa moltes hores amb nosaltres i surt poquet al bloc perquè normalment està darrera la càmera, però té un lloc important a la feina de l'aula.
MOLTS D'ANYS DANI!!!

Per acabar, no podíem oblidar seguir posant informació del projecte que hem començat. El divendres vàrem fer una sessió un poquet difícil però necessaria per prendre consciència del procés que estam fent.
Varem anar recordant tot el que hem fet fins ara, numerant cada una de les passes o sessions i xerrarem i acordàrem què podíem fer ara per seguir investigant i donar resposta a la pregunta de: com s'encèn el foc?

dilluns, 27 de gener del 2014

Setmana del 13 al 17 de gener

La setmana va començar repassant els temes que ens interessava estudiar i investigar i cercant preguntes en referència a aquests.

A mida que presentàvem les fotografies els infants parlaven de cada una d’elles. Intentavem que elaborassin preguntes, però resultava difícil, ja que no diferencien afirmacions de preguntes. Així mateix en sortiren dues de manera espontània: 

- Com s’ encén el foc ? 
- Què hi ha dins els ous? 
I posteriorment: què és això referit als anells de Saturn.

Sobre altres temes que varen sorgir, com els cotxes, quedarem en dur-ne per jugar. O sobre l'espantaocells, que acordàrem construir-ne un per l’hort , ja que el que tenim està pintat. 

Els mestres feim veure que per investigarhi  ha d’haver una pregunta, per tant queden com a projectes aquells tres que tenen preguntes.

El criteri per triar l’ordre ha estat: començarem per com s’encén el foc perquè venen les festes de Sant Antoni. Desprès què hi ha dins els ous i en darrer lloc què és això referit als anells de Saturn.

Un altra estona de la setmana estiguèrem treballant escrivint FOC i DIMONI sense tenir el model de les paraules. Així cada un amb la seva pissarra anava escrivint i ens mostrava o demanava com ho feia, quina lletra havia d'escriure o si aquella lletra o aquella altra "tocava" escriure-la.
Aquí teniu unes fotos del momet de la feina.

 I seguint amb el grapat d'activitats que hem fet aprofitant la festivitat de Sant Antoni, a la sessió d'artística prepararem les nostres màscares de dimoni. Dibuixant cada un la seva, retallant-la (amb un poquet d'ajuda) i pintant-la amb pintura mesclada amb sucre perquè quedàs més brillant.

I va arribar el divendres i celebràrem Sant Antoni... màscares, berenar de torrada, sonadors, tallers, balladors i un grapat d'activitats i de moments emocionants als que tinguerem por, vàrem riure i, en resum, compartírem amb tota l'escola una festa molt divertida i engrescadora.

dilluns, 20 de gener del 2014

Setmana del 8 al 10 de gener

Ja fa dies que vàrem tornar a començar i el segon trimestre està en marxa, així que avui començam amb la primera entrada del bloc després de Nadal, ja que les circumstàncies han fet que no poguem iniciar el penjar entrades fins ara.
 
El primer que vàrem fer quan arribàrem a la classe va ser trobar-nos una gran sorpresa, havien vengut els Reis a la classe!!!!
Nosaltres havíem escrit la carta i ells ens respongueren deixant-nos una pila de regals. Així els vàrem organitzar per obrir-los, ho fèrem i começàrem a jugar amb ells.
Basta fer una ullada a les fotos per veure l'emoció que ens generà poder fer tot això.

¿Què farem ara?
A més de seguir amb algunes feines que ja tenim començades, hem estat parlant dels nostres interessos i de quines són les nostres preguntes.
Tenim moltes idees i les hem plasmades a la pissarra per poder seguint fent feina i plantejar les preguntes que ens serviran per iniciar la nostra propera investigació.

Aprofitatnt el paper dels regals dels Reis de l'Orient a la sessió d'artistica hem fet les nostres creacions. Hem conversat i cada infant ha plasmat el que ha volgut, després de retallar cada un els nostres propis bocins de paper.
Al vídeo podreu veure una estoneta del treball que hem estat fent.

A música, per començar a preparar la celebració de Sant Antoni hem estat practicant el ball d'una jota, de la mateixa manera que ballen uns dimonis a un vídeo que ens ha posat na Carol al que surten dos ballant amb uns pals ben grans. Aquí teniu una estoneta de quan apreníem el ball.

Avui tenim un altre vídeo del començament d'una sessió de psico, el moment de tomar la torre. Per què ho feim? 
Ido començam així perquè els infants se trobin un espai estructurat i amb la destrucció de la torre puguin desestructurar-lo, arribant simbòlicamental desig de separar-se i de ser un mateix, d'apartar els obstacles que impedeixen complir els objectius que es proposen i ajuden a afiançar la seva identitat, la capacitat de decidir i de triar.
Aquí teniu uns minuts de l'inici de la sessió.

dilluns, 6 de gener del 2014

Setmana del 16 al 20 de desembre

La darrera setmana del primer trimestre va ser molt intensa i vàrem dedicar molt de temps a assatjar l'actuació de la festa amb les famílies, de la que podeu llegir més al bloc de l'escola.

Però a més fèrem moltes altres coses de les que feim, ara un petit resum amb imatges.

Al començament de la setmana preparàrem les portades del quadern dels nostre projecte "què mengen els peixos". La feina va ser molt engrescadora i els infants varen gaudir de l'elaboració i dels resultats de la seva feina.

A la sessió d'artística experimentàrem amb gel i parlarem de la neu, ja que vàrem elaborar ninots de neu amb plastelina.
Per què ninots de neu? A la reunió de delegats una de les propostes que se'ns va plantejar va ser que cada classe fes un ninot de neu, així nosaltres ho vàrem fer amb plastilina i ens ho poguèrem endur a casa.

Durant la setmana també gaudírem de diferents jocs al pati.
A una altra entrada ja vàrem penjar un vídeo del joc que s'organitzen i vuien els infants durant el temps de pati, així ara tenim un altra petita gravació d'una d'aquestes estones.

També vàrem escriure la carta als Reis de l'Orient, així entre tots ens posàrem d'acord i redactàrem el que els hi volíem demanar per a la classe.

La setmana va acabar revisant tot el que hem treballat durant el projecte al quadern que ens enduim a casa per informar i compartir amb les famílies la nostra feina i una petita part de la vida de l'aula.
Quan repartírem els quadern no poguèrem esperar a revisar-los i compartir amb els companys tot el que hi havia... aquí ho podreu veure.

dimarts, 17 de desembre del 2013

Setmana del 9 al 13 de desembre

Durant les dues setmanes que ens queden d'escola abans de vacances, ja estam acabant d'investigar i recaptar informació del què mengen els peixos. Per això hem anat a la biblioteca de l'escola, a veure si trobàvem alguna informació més que ens pogués ajudar o servir.
Na Cristina ens ha explicat el funcionament de la biblioteca i els diferents tipus de llibres que podem trobar, després ens ha cercat molts de llibres on poguessim trobar informació, així que nosaltres els hem estat fullejant i a un d'ells n'hem trobat, així que el durem a la classe per poder revisar-lo i mirar-lo quan ens faci falta o ens vengui de gust.

Ah! I no hem d'oblidar que a la biblioteca hem de fer silenci... sshhhhh

Na Irene va dur un altre llibre de ca seva i vàrem estar fullejant-lo i mirant tots els animals de la mar que hi sortien a la vegada que anàvem recordant què mengen els peixos.
Hem estat una estona llarga comentant tot el que sortia al llibre i donant detalls que conèixiem de molts dels animals que hi surten i a més hem pogut fer conjuntament un dibuix resum del que sabem què mengen els peixos i surt al llibre.

A la sessió d'artística d'aquesta setmana hem fet peixos amb tapes de plàstic de CDs. 
Hem decorat el passadís amb el motiu de la mar i per això hem fet aquests peixos, perquè puguin nedar pels oceans penjats al sostre que veiem cada dia. A més els hem pogut relacionar amb el nostre projecte i tot ha estat més enriquidor.

NO DEIXEU DE VENIR A VEURE EL PASSADÍS D'INFANTIL!!!!
HA QUEDAT PRECIÓS!!!!

El dijous vàrem anar al conservatori de la música a escoltar un concert de Nadal de Cap Pela, que és el grup de na Carol!!! Estavem molt emocionats per veure com cantava la nostra mestra de música amb el seu grup.
Com que és complicat captar l'essència d'un concert amb paraules, aquí teniu unes fotos i un petit vídeo de l'actuació. Esperam que us agradi!!!



Aquí hi ha na Cati contant un conte d'un llop. Els darrers mesos hem estat treballant amb diferents contes on surte llops. Ens serveix, entre altres aspectes, per treballar l'hàbit d'escoltar i la paciència, que tantes vegades ens manca.
Estam molt engrescats amb aquests personatges (els llops) i els contes on surten. Seguirem treballant amb ells i omplint la biblioteca de l'aula amb els seus contes.

No podíem acabar aquesta entrada sense aquesta imatge del taller d'audició i llenguatge que feim amb n'Elena. El motiu és perquè n'Aurora, què ha estat fent pràctiques de magisteri a l'escola, ja acaba i està vivint els darrers dies al centre com a practicant.
A la darrera sessió vàrem treballar amb un vídeo d'en Pingu i quan vàrem acabar ens poguèrem despedir d'ella, ja que era la darrera sessió que feiem junts.

QUE TOT TE VAGI MOLT BÉ I QUE ARRIBIS ALLÀ ON VULGUIS!!!
FINS PRESTET AURORA!!!

divendres, 13 de desembre del 2013

Setmana del 2 al 6 de desembre

Seguim treballant amb la pregunta de què mengen els peixos, hem recordat els noms de diferents peixos mallorquins amb els que vàrem treballar l'any passat als taller amb na Cati.
Hem escrit els noms per parelles i els hem penjat a l'aula, ja que hem trobat que era important fer-ho.






Hem seguit treballant a la sala d'informàtica, però aquesta vegada amb l'altra meitat del grup.
Ja que ens separam per anar a informàtica, mentre altres infants queden a la classe, vàrem trobar que era important saber qui estava a cada grup i que cada grup tengués un color, així ara tenim un grup blau i un altre vermell per saber quan ens toca anar-hi.

Una altra cosa que vàrem decidir fer per saber què mengen els peixos era anar a comprar-ne per tenir-los a la classe. Així que, després de molts de dies que no hi hem pogut anar perquè ha plogut molt, anàrem fins al Güell a la tenda de peixos d'en Toni. Vàrem poder veure molts de peixos de colors, tortugues i alguns altres animals, ens va explicar com havíem de cuidar els nostres peixos i també ens va vendre un motoret per tenir neta l'aigua de la peixera, pedres pel fons i menjar, recordant-nos que els hi hem de donar molt poquet cada dia si volem que visquin molt de temps.
La passejada va ser cansada, però l'emoció de tornar amb els nostres peixos i un llibre que en Toni ens va regalar a cada un va valdre l'esforç. Quan arrivàrem a l'escola omplírem la peixera amb tres garrafes d'aigua i els hi ficàrem. Des d'aleshores estan nedant a la classe i ja són dos membres més de la vida de l'aula.

A la darrera foto del montatge d'adalt podeu veure els nostres dos peixos de colors, són en Sion (el taronja) i en Botador (el groc).
Per triar els noms vàrem dir alguns que ens agradaven i va sortir un llista de 9. Aleshores varem anar dient els que ens agradaven més i el més popular va ser el de peix botador, que decidírem deixar-ho en Botador. 
De la resta de noms vàrem proposar dos més i cada nin i nina se va col·locar amb na Gabriela o en Dani segons el nom que més agradava pel nostre peix taronja. I com podeu veure a la foto amb na Gabriela hi anaren tots els que preferien el nom de Sion; el poquets que triàrem l'altre nom ens va semblar bé la seva opció.

Així és com en Botador i en Sion passaren a tenir nom i a deixar de ser dos peixos més a una gran peixera a la tenda, a ser els nostres peixos.







Aquesta setmana a la sessió d'artística hem pintat amb terra, cola i fang. La idea la va tenir en Chris, que ens va proposar, la setmana passada, que podríem pintar amb terra, així que agafant la seva iniciativa aquesta setmana hem fet unes creacions impressionants amb aquest element.
Al vídeo podreu veure com van treballant durant la sessió i la dinàmica d'aquesta.

Un altre moment molt important de la setmana va esse quan vàrem anar a la classe de 5 anys a que ens explicassin com podem resoldre els nostres problemes i conflictes sense haver de pegar, insultar o enfadar-se més sense haver, al manco, intentar solucionar-ho quan ja ens hem posat més tranquils.
Així des de la proposta de pràctica restaurativa que treballam al centre, ens explicaren que tenen un racó boca-orella que ens ajuda a escoltar-nos i a poder xerrar dels problemes que tenim, cercant sempre una solució que ens deixi satisfets als implicats.
A més vàrem acordar que els nins i nines de 5 anys ens fotocopiarien la boca i la orella per poder tenir-los nosaltres a la classe i fer-los servis. També quedàrem que un altre dia xerraríem de les preguntes que hem de fer quan hem de rosoldre o solucionar algun problema.

I per acabar una petita gravació de la sessió de música a la que vàrem estar tocant els panderos, seguint ritmes i treballant-los. A més na Carol ens anava ajudant i pautant quins ritmes seguiem i quan havíem de fer silenci.

dimecres, 4 de desembre del 2013

Setmana del 25 al 29 de novembre

La setmana va començar treballant amb el projecte de què mengen els peixos i na Lily i n'Ona varen venir en representació de la classe de primer per donar-nos la informació que havien cercat a la classe.
Ens varen dur un paper, que a més de la informació tenia un espai per dibuixar tots els animals marins dels que ens vàren anar informant i dels que menjava cada un d'ells.





Una altra estona vàrem estar xerrant de què volíem fer ara a la classe, ja que hem començat a acabar algunes altres tasques i feines. Així vàrem decidir que volíem posar una foto a l'horari pel dia de tallers, sortir a caminar i posar un calendari a la classe.
El motiu per posar-lo és poder apuntar festes com Sant Antoni i els dies que ens vendrà a visitar la Jaia Corema. Ho farem i anirem apuntant totes les dates importants que ens puguin interessar, a més d'aprofitar-lo per fer altres feines.







També ens vàrem afegir, amb els companys de tresi cinc anys i alguns de primària, al grup de veinats que han estat sortint durant aquest trimestre, a fer una de les rutes saludables que se'ns proposen desde la plataforma educativa de Son Gotleu.
Alguns papàs i algunes mamàs ens varen acompanyar i va ser molt interessant poder conèixer els recorreguts que se'ns proposen i alguns racons de la nostra barriada.




A més aquesta setmana hem començat a fer el desdoblament per anar a informàtica i alguns infants han començat a treballar amb un joc del click diferents aspectes matemàtics. Durant tot l'any pujarem a la sala d'informàtica per apropar els ordinadors i el seu ús a tots els infants i que els ordinadors de l'aula siguin un racó on seguir potenciant-ho i treballant l'ús autònom d'aquests.




Aquí tenim un vídeo d'un moment de joc al pati organitzat pels infants. Durant el temps d'esplai es donen molts i diferents jocs entre tots i aquest dia hi havia alguns nins i nines de la classe jugant a "classes de patinatge".


Què hem començat a fer ara?
Com que vàrem veure que dilluns tenia la lletra LL i no sabíem com se deien dues lletres juntes de na Lorena, recordàrem que en Lluís, el papà de na Irene, la té al seu nom i decidírem posar una foto a les lletres de l'abecedari de la classe i com que havíem d'escriure el seu nom el va copiar per que tots poguem saber com s'escriu.
Així quan el vàrem penjar, ens va agradar tant que va sorgir la idea de que ho podríem fer amb tots els papàs i totes les mamàs.

PER FAVOR, RECORDAU ANAR DUENT LES FOTOS PER POSAR-LES A L'AULA.








A música seguim treballant la cançó de "serra que serra" i aquesta setmana na Carol va dur arreglat el violí de quan era petita i el tocàrem un poc amb ella mentre cantàvem la cançó i l'acabam d'aprendre.




La setamana va acabar amb una celebració. Na Irene ens va dur unes rosquilles que va fer amb la seva padrina i celebràrem una festa a la classe a la que varem cantar moltes felicitats i bufàrem l'espelma dels 4 anys.
FELICITATS IRENE!!!